Als starters hebben we De Keizer in de arm genomen om ons te helpen in de krankzinnige huizenmarkt. We hoopten daarmee goed advies te krijgen en geen onverstandige biedingen te doen. De Keizer beloofde ons te begeleiden en 'ontzorgen'. We zijn geholpen door 2 makelaars. Over makelaar 1 waren we erg te spreken. Ze had zich ingelezen in het huis voor een bezichtiging, ze gaf ons realistisch advies over of het huis paste bij onze wensen, inzicht in verbouwkosten, een realistische schatting van de prijs waar een huis vermoedelijk voor verkocht zou worden en advies m.b.t. het uitbrengen van een bod. Op de momenten dat makelaar 1 niet mee kon naar een bezichtiging werden we geholpen door een andere makelaar, wiens kunde ons tegenviel. Ze had zich voorafgaand aan bezichtiging niet goed ingelezen, gaf weinig advies over of het huis goed bij onze wensen paste, kon geen inschatting maken van verbouwkosten en herkende grote toekomstige renovatiekosten niet altijd. Ook was ze weinig alert op zaken als asbest, waar we tijdens de onderhandelingen tegen aan zijn gelopen. Bovendien adviseerde ze ons op dag 1 van de bezichtigingen van een interessant huis een hoog bod uit te brengen, zodat je de kans vergroot dat je het huis krijgt, i.p.v. de inschrijving af te wachten en een lager (realistischer) bod te doen. Dit soort adviezen van de makelaar drijven de huizenprijzen juist op en nodigen uit om veel te veel voor een huis te betalen. Zo adviseerde ze ons 30.000 eu meer te bieden dan het bedrag waar we het huis uiteindelijk voor gekocht hebben na toch de inschrijving te hebben afgewacht. Samengevat begon de dienst van De Keizer goed, maar is de aankoop en afhandeling van aankoop ons enorm tegen gevallen. We voelden ons niet goed begeleid of ontzorgd, terwijl dat was waarvoor we als starters een makelaar in de arm hadden genomen. Het proces heeft ons veel energie gekost en veel zorgen opgeleverd.