Wat ging goed: - Communicatie via WhatsApp groep - Meestal was het mogelijk om binnen 1 dag contact hebben wanneer wij een vraag hadden - Wij vonden de makelaar prettig in de omgang, en denken dat dit ook goed verliep met mogelijke kopers tijdens de bezichtigingen. - De makelaar heeft goed geluisterd naar onze zorgen en wensen - wij waarderen haar manier van communiceren. - Nu alles is afgerond kijken wij terug op een geslaagde verkoop die, alles meegenomen, best goed is verlopen. - De courtage was in lijn met (of iets minder dan) wat andere makelaars in de buurt vroegen. Wij zijn tevreden met de prijs/kwaliteit verhouding. - De foto’s van de speciale fotograaf (extra kosten) waren zeker de moeite waard, en hebben het licht en ruim gevoel van het appartement goed overgebracht. Wat ging minder goed: - Bij het intakegesprek werd gezegd dat een bepaalde planning makkelijk gehaald zou kunnen worden. Uiteindelijk liep dit meerdere weken uit, omdat de foto’s lang duurden (2 extra weken, vanwege vakantie bij de fotograaf) en de planning van de bezichtigingen vrij verspreid was. - Het is een aantal keren voorgekomen dat de makelaar zei iets te gaan doen / uitzoeken, en het vervolgens niet deed, of pas deed na een herinnering van ons. Een voorbeeld hiervan is het uitzoeken of het wel of niet verstandig zou zijn om een nieuw energielabel op te vragen. - Wij moesten meerdere keren navragen wanneer de bezichtigingen plaats zouden vinden, en deze werden over twee weken verspreid, terwijl wij hadden aangegeven dat wij dit liefst over 3 opeenvolgende dagen wilden doen. Wij hadden het gevoel dat wij op dat moment erg moesten sturen om te zorgen dat het allemaal niet te veel uit liep. - Er stonden diverse fouten in de koopovereenkomst, waarvan minstens de helft al bekend zou moeten zijn bij Van Kleef. - Het duurde 5 dagen tussen het accepteren van een bod en het gereed hebben van een koopovereenkomst dat getekend kon worden. Dit kan sneller, in onze ervaring was dit ongeveer 2x langer dan wat wij een paar keer eerder hebben ervaren. - Wij hebben de indruk dat de makelaar het erg druk had in onze verkoopperiode. - Er waren wat technische problemen met bijvoorbeeld de online vragenlijst waar o.a. gebreken gemeld worden. Daardoor waren meerdere vragen/antwoorden niet leesbaar/zichtbaar waren in de PDF die op de website werd gedeeld. Dit werd opgelost door de PDF van de website te halen.